امیدان آکادمی

برگزاری کارگاه های روانشناسی

امیدان آکادمی

برگزاری کارگاه های روانشناسی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کمال گرایی یا کمال‌‌طلبی در حد سالم و بهنجار آن به معنای تمایل به رشد و پیشرفت است. اما کمال گرایی در حد ناسالم و نابهنجار آن به معنای رعایت استانداردهای بالا در شرایطی که هزینه رعایت آن استانداردها بیشتر از منافعشان است و ضرورتی برای آن نیست، می‌باشد.

در ادامه با خلاصه مطالب کارگاه روان شناسی با موضوع نشانه‌های رفتاری اختلال کمال گرایی همراه می‌شویم:

بارکر، محقق دانشگاه هاپکینز، تعریف ساده‌‏ای از کمال‌‏‌‏طلبی دارد. او می‌‏گوید انسان‌‏های کمال‌‏‌‏گرا، فشار دائمی برای حرکت به سمت هدف‌‏های غیر قابل دست‌‏یابی در درون خود احساس می‌‏کنند. آنها ارزش‌‏های خود را با کارایی خودشان و دستاوردهایشان می‌‏سنجند.

  • omidan academiy
  • ۰
  • ۰

در یک کارگاه های روانشناسی برای عموم که در آن شرکت کردم ، موضوع اصلی آن درباره راه های غلبه بر احساس تنهایی بود که شرح مختصری از آنجه گذشت را برایتان آورده ام .

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که در زمان های خاصی ، احساس تنهایی مطلق داشته باشد به شکلی که هیچ چیزی برای شما معنی خاصی نداشته باشد؟ البته این احساس بیشتر به یک احساس جدا افتادگی شبیه بوده تا یک احساس غمیگینی ، و باید بدانید که این احساس با افسردگی فرق دارد.

اگر برایتان پیش آمده که دچار احساس تک افتادگی شده اید و در تفکرات عمیق تهایی خود ، به این نتیجه رسیده اید که تنها  به دنیا آمده اید و تنها هم از دنیا رخواهید رفت ، احتمالا دچار اضطراب جدایی شده اید که به نقل از فروم ، سرچشمه تمامی اضطراب هاست.

  • omidan academiy
  • ۰
  • ۰

مفهوم هوش هیجانی در طول سال‌ها تغییرات زیادی کرده است. در ابتدا یعنی در دهه‌ی ۳۰ میلادی به آن “هوش اجتماعی” گفته می‌شد؛ در اواسط قرن بیستم عبارت “قدرت عاطفی” جایگزین آن شد و سپس به همین اصطلاح فعلی یعنی “هوش هیجانی” تبدیل شد.
در کارگاه روان شناسی با موضوع هوش هیجانی و رابطه‌ی آن با شادکامی این گونه تعریف شد که هوش هیجانی (EI) در اصطلاح عمومی سطح توانایی ما برای شناخت و درک احساسات و واکنش‌های‌مان (خودآگاهی)؛ مدیریت، کنترل و تطبیق احساسات، خلق‌وخو، واکنش‌ها و پاسخ‌های‌مان (مدیریت خود)؛ مهار کردن احساسات به منظور انگیزه دادن به خودمان برای اقدام کردن و متعهد شدن به عمل مناسب؛ پیروی از آن و تلاش برای دستیابی به اهداف‌مان (انگیزه)؛ تشخیص احساسات و درک عواطف دیگران برای برقراری ارتباط مؤثر با آنها (همدلی)؛ برقراری ارتباط با دیگران در موقعیت‌های اجتماعی، رهبری کردن، مذاکره بر سر درگیری‌ها و کار گروهی به‌عنوان بخشی از یک تیم (مهارت‌های اجتماعی) است.

هوش هیجانی و رابطه‌ی آن با شادکامی

کارگاه روان شناسی با موضوع هوش هیجانی و رابطه‌ی آن با شادکامی

  • omidan academiy